Hey

in 2008/2009 hebben we dus op verzoek van de forum-lezers ‘t volgende gedaan:

- Fat Old Sun
- Arnold Layne
- Echoes
- Julia Dream
- Dogs

Maar wat moet er volgens jullie in 2010 bij?
Of juist af? Kijk hier voor de repertoire-lijst.

Ook wordt ‘t voor ons steeds lastiger om een setlist te maken.
Want er komen steeds meer nummers bij. En concerten van 5 uur lang zit men ook niet op te wachten……

gr
Wilco

U vraagt, wij spelen. Dat is ons motto, mooi toch?!!!!!

Reageren? Klik hier!
(18)
<
(8) Toby
di, 17 maart 2009
email

Hallo, aangezien ik via hyves een bericht kreeg dat je op het gastenboek een Setlist mocht plaatsen heb ik denk ik hierbij wel de ultieme in elkaar gezet:

1. Shine on you crazy diamond pt 1-5
2. Learning to fly
3. One Slip
4. on the turning away
5. have a cigar
6. one of these days
7. great gig in the sky
8. time
9. money

1e helft is ongeveer een uur

10. in the flesh
11. happiest days of our life
13. another brick in the wall
14. shine on you crazy diamond pt 6-9
15. mother
16. hey you
17. arnold layne
18. brain damage
19. eclipse
20. high hopes
21. sorrow

2e helft duurt ongeveer ook een uur

daarna:

speak to me/breathe
wish you were here
run like hell
comfortably numb

Hele voorstelling duurt ongeveer 2.5 uur excl eventuele pauze.

(7) Jim
wo, 11 maart 2009

Ik had persoonlijk dit in gedachten:

Shine On You Crazy Diamond (Part I-IX) (26.02)
Welcome to the Machine (7.31)
Have a Cigar (5.08)
One of these Days (5.57)
Echoes (22.30)

Dogs (17.04)
High Hopes (8.30)
Breathe (3.56)
On the Run (2.48)
Time + Breathe Reprise (7.05)
The Great Gig in the Sky (4.47)
Money (6.23)
Us and Them (7.51)
Any Colour You Like (3.25)
Brain Damage (3.50)
Eclipse (2.06)

Encore:

Wish You Were Here (5.40)
Hey You (4.41)
Comfortably Numb (6.21)

Maar ik neem aan dat jullie Another Brick in the Wall en Run Like Hell niet willen missen.. in dat geval:

Shine On You Crazy Diamond (Part I-IX) (26.02)
Welcome to the Machine (7.31)
Have a Cigar (5.08)
Time (7.05)
The Great Gig in the Sky (4.47)
Money (6.23)
High Hopes (8.30)

One of these Days (5.57)
Echoes (22.30)
Hey You (4.41)
Another Brick in the Wall (4.00)
Dogs (17.04)
Us and Them (7.51)
Brain Damage (3.50)
Eclipse (2.06)

Wish You Were Here (5.40)
Run Like Hell (4.19)
Comfortably Numb (6.21)

(6) Jim
wo, 11 maart 2009

Overigens lees ik een aantal tegenstrijdigheden in diezelfde post van Mecky.

Wat onderscheid Pink Floyd van de andere bands? Juist de richting die zij op zijn gegaan in 1971. Na het vertrek van Syd, hebben ze een keuze gemaakt waar de muziekwereld ze voor altijd dankbaar zullen zijn.

Namelijk de creatie van een compleet nieuw genre. De psychidelische rock kant van Pink Floyd was geweldig, absoluut. En er zitten een paar gouden nummers tussen. Maar het genre bestond natuurlijk al. The Beatles, die in 1966 al met Tommorrow Never Knows kwam. Gepaard met de opkomst van Jefferson Airplane. Psychidelische Rock was ín. En Pink Floyd nam het over en kon het spelen als geen ander.

Maar met Meddle begonnen ze een compleet nieuw muziekstijl. Wish You Were Here en Dark Side of the Moon waren dé voorbeelden van een nieuw soort genre, eentje die geen enkele (populaire) band aan het spelen was. Dát is wat ze onderscheiden van de rest van de bands.

Ik begrijp ook wel dat afwisseling wel eens leuk is. Maar daar is de PFP wel mee bezig. De introductie van Dogs is een geweldige. Ben blij dat Animals langzaam gezien wordt.

In ieder geval, je kunt niet zeggen dat alles wat over het algemeen veel gedraaid wordt geen echte Pink Floyd zou zijn. De eerste albums, de eerste ’stijl’ is niet per sé het beste. Sterker nog, er zijn maar weinig bands, waarbij hun eerste album het beste is.

(5) Jim
wo, 11 maart 2009

The Dark Side of the Moon? Wat is dat voor CD? Misschien moeten jullie dat gedeelte toch maar wel herhalen. :p

De meeste liedjes die genoemd worden in de post van Mecky staan niet in jullie repertoire. Daarnaast is het natuurlijk allemaal subjectief. Maar als ik kwaliteitsnummers moet uitzoeken kom ik toch op de 1971-1978 periode uit. Dat The Dark Side zo populair was, is juist een ongekend verschijnsel. De meeste kwaliteitsmuziek, naar mijn mening, krijgt het gros van de mensen niet mee. Voor uitmuntende uitzonderlijke composities, niet die Pink Floyd populair maakte aan het einde van de jaren ‘60 en niet de hits als Money en Another Brick in the Wall, maar juist de briljante Shine On You Crazy Diamond, Echoes en het meesterwerkje Time, dát zijn de nummers waar ze in de verre verre toekomst nog over zullen hebben. Dat zijn de nummers die Pink Floyd tot een van de meest memorabele band ooit maken. En dat zijn de nummers waardoor Pink Floyd nog heel lang herinnerd zal worden.

(4) Theo Beckers
wo, 11 maart 2009

ergens deel ik de mening wel. niet op alle punten, maar dat was mijn opdracht niet. als ik een 2,5 uur durend concert zelf mocht samenstellen met mijn favo’s, dan zag die er uiteraard hier en daar anders uit.

plus, als je ff een paar songs opnoemt, mag je mijns inziens Echoes nooit vergeten te noemen. Hét ultieme PF nummer, waar je alles van Floyd in terug vindt, maar dat heb ik al vaker uitgelegd.

toch ben ik nog altijd benieuwd wat de band vind hoe ik mijn opdracht ingevuld heb.

theo

(3) Pieter
wo, 11 maart 2009

Idd.zou ik maar niet luisteren naar fans als ik onderstaand schrijfsel lees……..

Bovendien SPEEL je de muziek van PF,
ipv. “na te doen”

(2) Mecky
wo, 11 maart 2009

Reactie van mecky | [Bewerk]
10 maart 2009 om 19:10

Wat is Pink Floyd?
Wat deed Pink Floyd in de popgeschiedenis?
Waar onderscheide Pink Floyd zich ten opzichte van andere bands?

ik denk dat je eerst die 3 vragen moet stellen. ik ken het antwoord wel. maar ik twijfel standaard bij tribute bands of zij die antwoord ook kennen.

Pink Floyd deed precies wat ze zelf wilden en lieten hun nooit leiden door fans of platenmaatschapijen.

Dus als je Pink Floyd wilt na doen, moet je in feite met die zelfde houding komen.
En dan kun je de fans of conctertbezoekers of zogenaamde Die Hard fans wel om een mening vragen, maar als band moet je daar juist niets van aantrekken, gewoon spelen wat je zelf wilt. Maar als ik dan toch ff mag roepen, dan maak ik er dankbaar gebruik van.

Ten eerste verzamel je je in de oefenruimte en Andre loopt als eerste naar de stereo toren waar boven op de box het dubbel live album Pulse ligt. hij pakt deze op en loopt naar de prullebak en zegt vervolgens “Toedaldidokie”. dat betekent dat je af bent van de “whoo hoo” Tijdens Money, dat scheelt al een hoop ergenis.

en vanaf nu gaan we eerst luisteren naar de orginele cd’s. ik denk dat je moet gaan werken na een bepaald thema, iets wat Pink Floyd ook altijd doet en deed.

Ik maak geen setlist. maar een setlist die wordt afgewisseld met echte Pink Floyd nummers is wenselijk. en ik zou daarbij The Dark Side Of THe Moon cd onderaan leggen, die kennen we nu wel.

toch nog ff een paar nummers opnoemen.

A Saucerful Of Secrets (man als band moet je je toch helemaal uit kunnen leven met dit nummer)
Jugband Blues
Embryo
If
A Pillow of winds
Summer ‘68
Atom Heart Mother
Free Four
Green is the colour
Cymbaline
The Nile Song
Bike
dogs
sheep
pigs
young lust
not now john
two suns in the sunset
en dat vul je een beetje aan met die zogenaamde standaard klasiekers.
dus komt The Dark Side Of The Moon gewoon weer bovenaan te liggen.
maar ik zou me niets aan trekken van deze fan.

(1) Theo Beckers
wo, 11 maart 2009

10 maart 2009 om 16:27

n.a.v. het oproepje om aan de hand van jullie repertoire een optreden van 2,5 uur samen te stellen, volgt hier mijn keuze:

set 1:

1. arnold layne
2. julia dream
3. fat old sun
4. one of these days
5. time/breathe reprise
6. brain damage/eclipse
7. have a cigar
8. echoes
totaal set 1 ongeveer 67 minuten

set 2:

1. In The Flesh
2. Happiest Days/ Brick II
3. Wish You Were Here/ Shine on 6-9
4. Young Lust
5. Dogs
6. On The Turning Away
7. High Hopes
8. Sorrow
totaal set 2 ongeveer 69 minuten

toegift:

1. comfortably numb
2. run like hell
totaal toegift ongeveer 17 minuten

totaal concert: 153 minuten is iets meer dan 2,5 uur, lol

ben benieuwd wat jullie hier van vinden. let wel: ben uitgegaan van jullie huidige repertoire.

shine on, theo
3.

<

*

*
*

8 + 1=